Former newspaper editor and ex-Downing Street communications chief Andy Coulson was found guilty Tuesday of conspiracy to hack phones in what is widely seen as an embarrassment for British Prime Minister David Cameron.

But another of Rupert Murdoch's former newspaper chiefs, Rebekah Brooks, was unanimously cleared of all charges at the Old Bailey court in London after an eight-month trial, her lawyer said.

Brooks was overcome by emotion in the courtroom as the verdicts were read out, the UK's Press Association news agency said. She left the Old Bailey accompanied by her husband, Charlie Brooks, but did not stop to speak to the waiting media.

The jury went home Tuesday night without coming to a decision on charges of conspiring to commit misconduct in a public office against Coulson and former News of the World royal editor Clive Goodman.

Jurors will return at 11 a.m. (6 a.m. ET) Wednesday to resume deliberations.

Tuesday's verdicts came three years after it was revealed that journalists on News of the World hacked the phone of then-missing teenager Milly Dowler in 2002, raising hopes that she was alive and checking messages, when in fact she had been murdered.

The resulting public and political outrage led to the closure of the 168-year-old paper and the setting up of a public inquiry to examine journalistic ethics.

At the time the schoolgirl's voice mail was intercepted, Brooks was editor of Britain's top-selling News of the World, and Coulson was her deputy. After Coulson succeeded her as editor, Brooks edited The Sun newspaper, and she later became chief executive of the parent company, News International.

Coulson resigned as News of the World editor in 2007 after its then-royal editor, Goodman, and a private investigator, Glenn Mulcaire, were jailed for hacking into voice-mail messages left for royal aides.

Coulson denied any wrongdoing and later became Cameron's director of communications. The former editor resigned from his Downing Street position in 2011 as coverage of the phone hacking scandal broadened.

Cameron: Hiring Coulson 'wrong decision'

Cameron, who has faced criticism for hiring Coulson, gave what he called a "full and frank apology" Tuesday in a statement to the media, saying he took "full responsibility" for his former aide's recruitment.

The Prime Minister said he had decided to give the former editor "a second chance" on the basis of promises Coulson had given that he did not know about phone hacking.

"I am extremely sorry that I employed him, it was the wrong decision, and I am very clear about that," Cameron said.

He added that there had been no complaints about the work Coulson did for him either at Downing Street or beforehand when Cameron was leader of the opposition.

Coulson's guilty verdict on the charge of conspiring to hack phones "raises important questions about David Cameron's judgment in employing him," said Matthew Ashton, an expert in politics and the media at Nottingham Trent University.

"In particular what warnings did he receive beforehand, and how rigorous was the vetting and interview process?

"Regardless of the verdicts, this trial has raised important questions about the relationship between the political, economic and media elites in the UK."

Brooks' husband, aide also cleared

Brooks resigned as News International CEO in July 2011 amid public anger over hacking allegations, and police arrested her the following week.

Brooks and Coulson were charged in 2012, together with five other journalists, with conspiracy to intercept the voice mails of high-profile figures in Britain. All seven denied wrongdoing.

Brooks also faced, along with her husband and her former personal assistant, Cheryl Carter, two charges of conspiracy to pervert the course of justice. All three were cleared of those charges, the Press Association reported.

Retired managing editor Stuart Kuttner, who was cleared of conspiracy to hack phones, thanked his legal team in a statement outside court.

"The diligence, the dedication and perhaps, above all, the passion of my lawyers over the past three years has been extraordinary, most remarkable -- and it is to them that I owe a huge and enduring thanks for the result, the unanimous verdict of the jury today."

News UK, the UK newspaper publishing arm of Murdoch's News Corp., said in a statement: "We said long ago, and repeat today, that wrongdoing occurred, and we apologized for it. We have been paying compensation to those affected and have cooperated with investigations."